martes, 11 de mayo de 2010

LA VANGUARDIA I SPORT (AMPLIACIÓ ANÀLISI) + GOOGLE ANALYTICS

Actualment, i cada cop més, la interactivitat és més important dins la xarxa digital. És per això que els mitjans de comunicació s'estan adaptant ràpidament al que requereixen les noves tecnologies. Tal i com vam veure a classe, la interactivitat ens aporta tres coses bàsiques: diferents modalitats de participació dels lectors, comunitats (pàgines vistes, viralitat i fidelització) i índexs d'interactivitat.

A pròposit d'això, he considerat que seria interessant fer una petita anàlisi de dos diaris; un de caire generalista com és La Vanguardia i un altre d'esportiu com és l'SPORT.

Pel que fa al diari del Grup Godó trobem un alt índex d'interactivitat i de participació. La majoria de les notícies vénen encapçalades pel titular d'aquesta i, posteriorment, veiem una icona taronja que mostra el número de comentaris que tenen aquestes notícies. La majoria d'aquests comentaris són de lectors que emeten una opinió sobre alguna cosa que ha estat notícia fa poca estona (per exemple, les cendres del volcà islandès). Ens trobem, doncs, una participació totalment asíncrona. També donen la opció al lector de compartir la notícia que ha llegit a través del Facebook, del Twitter o del mateix Delicious.                                                                                         

D'altra banda, pel que fa referència al diari esportiu del Grup Zeta, ens trobem amb una estructura molt similar. Aquí, però, trobem uns titulars més grans i un vocabulari molt més propi de la premsa esportiva. Aquí, el lector també té l'opció de compartir la notícia que ha llegit i comentar el què li sembla.

Des del meu punt de vista, els dos diaris utilitzen estratègies molt similars per tal que els lectors puguin expressar les seves queixes i/o suggeriments. Trobo, però, i després de la reflexió que se'ns va fer a la darrera classe sobre com analitzar això, que la interactivitat a la xarxa és una mostra més del que ens poden oferir les noves tecnologies i de l'impacte que pot tenir tot plegat. Per veure això, resulta molt interessant haver conegut Google Analytics. Aquesta és una pàgina web que mesura el nombre d'impactes i/o de visites que rep el teu web o el teu blog.  Realment, és una eina més que ens ofereix Internet i que ens pot ajudar per saber si el què fem és llegit o passa totalment desapercebut per la xarxa.

No hay comentarios: